Nettside – hva selger du – hvor kjøper jeg det – innhold

 

Nettside - hva med den?

 

Omedia Norge har bakgrunn og flere års erfaring fra mediebransjen, og har meget ofte kommet over bedrifter med nettside som er både utdaterte og lite brukervennlige, og fortsatt fins det flere bedrifter med nettside som ikke tilpasser seg brukere som bruker mobiltelefonen til å orientere seg. Dette selv om vi nå er i en tid der bruke av mobil overgår PC.

En nettside skal selge ditt produkt og er ditt utstillingsvindu, der du får vist frem produktene og tjenestene du skal tjene penger på. Det er det første din potensielle kunde ser når de besøker siden din.

Et annet poeng er også at når Google ifjor offentlig sa at de vil nå prioritere nettsider som er mobilvennlige og brukervennlige fremfor de som ikke er det, vil dette medføre at potensielle kunder velger andre aktører fordi de allerede har tilpasset seg.

Vil man ha kunder MÅ man syns i søkemotorene.

 

1. Fortell kunden din at de har kommet rett

For at kunden ikke skal forsvinne ut av nettsiden må den fortelle dem at de har kommet inn i rett butikk. Det kan være med ord, bilde eller annet, men det er lettere å snu i døra og velge en annen side om bekreftelsen ikke kommer.

 

2. Hvor kan kunden bestille/ kjøpe/ sende inn skjema?

Selger du produkter i nettbutkk må du ikke gjemme produktene på mange andre sider. Vis hva du har, hva det koster og hvor de skal trykke for å kjøpe?

Skal kundene bestille time hos deg må de se en bestillings knapp raskt synlig på nettsiden

Vil du at kundene skla sende inn kontaktskjema for å bestille befaring, så bør denne komme frem raskt på din nettside. Eller vil du ha de inn på en side med tjenester fort, så legger du inn en knapp på førstesiden.

 

3. Er det så viktig med bilder og mye tekst?

Svaret er ja! Skal kundene få informasjon om det de er ute etter før de velger deg, trengs det innhold på nettsiden(e) som er viktig(e) for deg. Et bilde sier mer enn tusen ord, med det betyr likevel ikke at du kan bytte ut tekst med bilder. Bruk begge deler, og skriv godt og lettvint om hva du skal selge. Gjør det forståelig og forklar produktet ditt bra. Google forstår om en side er dårlig eller ikke, bl.a om det er for lite tekst på siden, eller om kunden forsvinner fort fra siden fordi de ikke får svar på det de leter etter.

Bruk tid på å skrive tekst, og finne gode bilder.

Om du ikke har bilder og ikke ønsker å skrive tekst, så kan vi gjøre dette for deg.

 

Ta kontakt med oss idag, og be om et møte så prater vi om ny nettside til deg 🙂