Webanalyse

Hvordan fungerer nettsiden din?

FÅ EN GRATIS WEBANALYSE

Når du bruker penger på markedsføring, bør du vite om det gir resultater. Vet du hvilke kanaler som er lønnsomme?

En web- og trafikkanalyse av nettsiden, markedet, søkeordene og plasseringer i søkemotor kan fort gi et godt svar på hvilke tiltak som lønner seg for din bedrift.

Ved å få en webanalyse finner vi en oversikt over potensialet deres. Når vi har gjort ferdig analysen, får du den tilsendt på mail, med en anbefaling om å avtale et møte med oss for å finne ut hva vi kan gjøre for å hjelpe dere og nå målene.

Hva heter firmaet ditt? (Må fylles ut)

Fyll ut eposten din (Må fylles ut)

Hva er nummeret ditt? (Må fylles ut)

Hva er nettadressen din?

Godkjenning

I webanalyse bruker vi

Google analytics

I Google Analytics får du en oversikt over hvor lenge folk er på nettsiden din. Med dette programmet får du bra webanalyse, men det er likevel viktig å vite hva du skal se etter. Hvor lenge er folk på siden din før de forsvinner?

Hvis mange besøker siden din men forsvinner igjen fort når de bruker smarttelefon, er det en god ide å gjøre nettsiden mer mobilvennlig. Idag bruker de aller fleste smarttelefon og med en webanalyse kan vi fort se om disse brukerne forsvinner med en gang, eller om de faktisk utfører noe på siden, utfører et kjøp eller sender inn et kontakt skjema.

 

Hva kan en webanalyse fortelle deg?

En webanalyse kan altså hjelpe deg å forstå kundene, slik at du kan ta tak i tendenser før det blir problemer. Den kan se utviklinger du kan utnytte bedre. Her får du klare tall og fakta på hva som fungerer og ikke fungerer. Dette kan brukes som grunnlag for videre aktiviteter på Internett.

I tillegg til Google Analytics bruker vi også andre verktøy fra Google for å gjøre en analyse av tilstedeværelsen din på nett. Vi må finne ut hvilken plassering nettsiden deres har i søkemotorene. Hvor mange søk er det på søkeord som blir brukt i bransjen din? I mange tilfeller trengs det å skrives om innhold på nettsiden din.

Det viktigste av alt er å forstå hvem kunden og målgruppen din er. Hvordan søker de? Når på døgnet søker de etter tjenestene dine, og hvor lang tid bruker de for å avgjøre om de skal kontakte deg eller andre?

På bakgrunn av dette kan vi spisse markedsføringen din. Det kan hende vi vil omdisponere budsjett fra for eksempel Facebook og over til Google Ads. Hvis vi ser at mange av de som kontakter deg bruker Youtube mye for å finne ut mer av produktet ditt. Hvis du har mange unge kunder, kan det hende Snapchat Ads er det riktige å bruke penger på.

Det viktigste er at du bruker penger på målgruppen din og ikke alle andre!

Hvordan kan du vite at nettstedet gir gode brukeropplevelser?

Hvordan kan du vite at nettsiden som verktøy, presterer det den ble laget til?

 

Mange tenker at når du først har satt opp en nettside, så er jobben gjort. Dessverre er det ikke slik. Det er da jobben starter med å optimalisere kjøpskanaler, markedsføring, navigasjon og mye mer. Det finnes mange kanaler inn til nettstedet ditt, og det gjelder å ha kontroll over disse kanalene for å sikre at du legger pengene dine i de riktige markedskampanjene slik at du får størst utbytte av dine markedsaktiviteter.

google-site-verification: googled443dbf839a611b5.html