Sosiale Medier

Hva vet du om annonsering i Sosiale Medier?

Hvordan er bruken

Sosiale medier er alt fra Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, Google Local (Google +), Youtube, LinkedIn, Pinterest og mye mer, og bruken endrer seg hele tidne.

Holder du deg oppdatert på de nye sosiale trendene, er du et stykke på vei. Har du hatt tid til å sette deg inn i hvordan du skal maksimere bruken av sosiale medier, har du tatt et stort steg.

Vi må ta utgangspunkt i nettsiden eller nettbutikken din, og sosiale medier er da en forlengelse av nettstedet. Å annonsere riktig i for eksempel facebook handler om hvordan du skal produsere og publisere innhold slik at det når frem til flest mulig riktige personer. Utvikling av riktig innhold i de sosiale mediene øker eksponering for relevante målgrupper og din synlighet i søkemotorer.

Annonsering, kommunikasjon og synlighet i Sosiale Medier

Annonsering er betalt oppmerksomhet utenfor dine egne kanaler. Det er sentralt å plassere annonser som blir eksponert for relevante målgrupper. De er forsterket av sosiale relasjoner. Hold kommunikasjonen med dine kunder igang.. Dette kan handle om rene salgsfremstøt, men vel så gjerne effektiv kundeservice. Gjort rett i de sosiale mediene bygger du relasjoner og får en markedsførings effekt i tillegg. Du må stimulere folk til å snakke om dine produkter. Det gir mulighet til rask håndtering av kriser.

 

Kampanjer i Sosiale Medier

En kampanje i for eksempel Facebook kan vare alt fra 4-5 dager til et par uker.  Alt ettersom hva som er ditt mål. Etter endt kampanje på for eksempel Facebook, analyserer vi resultatene. Vi ser hva som gikk bra og hva vi må endre på ved neste kampanje. Vi anbefaler kortere kampanjer med høyere budsjett, enn kampanjer  som drar ut på tid med relativt lavt budsjett.

Hvordan utnytte konvertering i sosiale medier?

Når du annonserer i sosiale medier, for eksempel Facebook, er det gjerne med et mål. Det er å treffe riktige potensielle kunder. Det bør også være fordi du ønsker å selge et produkt, at folk skal sende inn et skjema, eller laste ned en pdf. En av de aller beste måtene å utnytte verdien av Facebook, er å sende de som klikker på annonsen din inn til en landingsside. Her gir du de kun en mulighet, nemlig å for eksempel sende inn et kontaktskjema. Å fange leads er en viktig del av din markedsstrategi. Det gjør at potensielle kunder, blir kunder på deres egne premisser.

Statistikk for sosiale medier

ER DISSE BRUKERNE INTERESSANT FOR DEG?

3400000

Facebook

brukere over 18 år
50

prosent kvinner

3400000

prosent menn

2500000

Snapchat

har en profil
55

prosent kvinner

45

prosent menn

2200000

Instagram

brukere over 18 år
59

prosent kvinner

49

prosent menn

1200000

LinkedIn

reistrerte profiler
41

prosent kvinner

59

prosent menn

google-site-verification: googled443dbf839a611b5.html