Portfolio

KMS-KOLBOTN MEDISINSKE SENTER

Hva ønsket kunden?

Kolbotn Medisinske Senter AS er Oppegårds største tverrfaglige klinikk. De ønsket en ny og mer moderne profil, som gjenspeilet hva de driver med.

Hva har vi gjort?

Vi starter alltid med et forprosjekt etter vårt første møte. Her går vi mer inn i dybden gjennom en innsiktsanalyse med de ansatte og eierne av klinikken.

Her satte vi opp en idé-dugnad hvor vi utfordret dem til å bevisstgjøre sine tjenester og tjenestekonsept, under et felles tak. Det vi ønsket å få frem, var bl.a. hva som var viktig for dem å profilere ut mot de ulike målgruppene og hvordan dette vil bli oppfattet hos dem.

Logoen skal identifisere, ikke beskrive

En god logo beskriver hvem merkevaren er, ikke hva den gjør. Husk at logoen i seg selv ikke skal selge bedriften eller produktet. Det er en markedsføringsjobb.

 

Viktige spørsmål knyttet til logo-design.

  • Størrelsen på bedriften. Antall ansatte?
  • Tjenestetilbudet. Hvilke tjenester og/eller produkter tilbys?
  • Virksomhetens langsiktige mål?
  • Eksisterende eller ny logo? Hva er målet med logoen?
  • Bedriftens kultur, historie?
  • Konkurrenter, hvem, hva og er det noe de gjør som du liker/ikke liker?
  • Differensiering? Hva gjør deg unik i forhold til de andre konkurrentene?
  • Målgruppe? Hvem er målgruppen og beskriv den ideelle kunden.
  • Hvilke adjektiver beskriver best bedriften din?
  • Fargepreferanser eller en allerede eksisterende fargeprofil?
  • Hvilke følelser/tanker ønsker du at logoen skal formidle?
  • Stavelse, hvordan skal firmanavnet skrives? Store eller små bokstaver, sammenhengende/delt?
  • Hvor skal logoen brukes? Digitalt, trykk begge deler?
  • ++

Ønsker du en helt ny logo eller redesign av en eksisterende? Vi gjør et skikkelig grunnarbeid for at din logo skal synes og forstås.

Kontakt oss på post@omedianorge.no eller ring oss gjerne for et møte med oss: 22 12 00 56

 

 

Client
Norges Eventer
Categories
google-site-verification: googled443dbf839a611b5.html