Portfolio

Theodor Qviller AS

Hva ønsket kunden?

Ingeniørfirma Theodor Qviller er en ganske lang historie, men startet med markedsbistand for daværende salgssjef (begynt i ny jobb) som hadde et stort ansvar og en rekke utfordringer. De henvendte seg både mot proff- og forbrukermarkedet med salg av klimaprodukter og varmepumper. Et marked som er preget av tøff konkurranse. I tillegg til at de må håndtere deres forhandlere med salgs- og markedsstøtte.

Hva har vi gjort?

Vi startet med et forprosjekt med direktøren, salgssjefen og markedsansvarlig. Etter en omfattende innsiktsanalyse, fant vi både eksisterende og latente utfordringer i ulike avdelinger og i logistikken. Dette førte til at vi måtte se nærmere på deres forretningsmodell og legge opp til en forbedret forretningsstrategi, før vi kunne sette igang med selve markedsføringen. Når fundamentet var avklart, laget vi en kommunikasjonsstrategi og markedsplan. Vi foretok en søkeordsanalyse som gav grunnlaget for en ny digital strategi og utvikling av en ny hjemmeside med nettbutikk.

Kampanje-planleggingen skulle appellere til mottakeren og vekke et bevisst eller latent behov, gjennom målrettet budskap. Tilpasset de ulike årstidene og temperatur, værmelding.

 

google-site-verification: googled443dbf839a611b5.html