CRM system (Customer Relationship Management)

Valg av riktig CRM (Customer Relationship Management) system er en viktig strategi. Det hjelper hele organisasjonen til å yte bedre service overfor kundene. Det skal resultere i mer lojale kunder som kjøper og oftere – fordi de får den service den skal ha. Alternativet er å ikke ha et velfungerende CRM system, og øke risikoen for at kundene går til konkurrenten, nettopp fordi de bruker et godt CRM system. Målet med et godt CRM er å øke kundenes lønnsomhet gjennom mersalg, endring av adferd og lojalitetsfremmende tiltak.

 

Fremtidsrettet strategi i et CRM system

 

Det er flere funksjoner i et CRM system som er viktige. Det er ikke fremtidsrettet å drive butikk på tradisjonelt vis. Man må tenke nytt, og hvordan man kan engasjere den faste kundemassen, og potensielt nye kunder, for å få disse til å bli mer lojale. God kommunikasjon med kunder gjennom et godt CRM system er avgjørende for at lojale kunder holder seg lojale. 

Målet ditt bør være å tenke ut strategier for hvordan du videreutvikler kundene du allerede har i dag. Fornøyde kunder prater med sine venner og får de til å bli kunder av deg.

 

Bedrifter som har en gjennomtenkt CRM og kommunikasjonsstrategi opplever positive endringer. Faste oppgaver med daglig eller ukentlig kontakt med kunder har blitt viktigere enn oppgaver uten kontakt. Men for å oppnå de fastsatte strategiske målene trengs det et samspill mellom kontakt med kunder og ellers i organisasjonen.

CRM strategi

En god strategi for et CRM system krever at du setter kunden i fokus. Dette handler om å lære seg kundens atferdsmønster. I tillegg kan man implementere tekniske løsninger som Beacons og Geofence for å følge kundene og kommunisere med de på riktig tid og måte. Medarbeidere som har en innsikt i kundenes kjøps og atferdsmønster, kan yte bedre service for kundene når de kommer på besøk i butikken eller i Sosiale medier.

Riktig CRM teknologi

Valg av riktig teknologi til et CRM system har blitt meget viktig for mange bedrifter. Det viktigste er at du får de funksjonene du trenger basert på strategien dere velger. Ingen enkeltleverandør kan velge alle de ønskede funksjonene og applikasjonene. Derfor vil det smarteste valget være å skreddersy et system med teknologien og funksjonene du trenger. 

Det designes slik at ditt det blir enkelt for de som skal bruke det front-end og dere som skal administrere dette i backend. På denne måten blir bestilling, logistikk og kundeservice lettere ved at dere får kontroll på arbeidsflyten.

 

Prat med en av våre rådgivere for å få vite mer om CRM system. Send mail til post@omedianorge.no

Hvorfor bør du velge skreddersydd CRM system?

I dagens marked blir det vanskeligere og vanskeligere å holde på faste kunder, og man blir avhengig av å bruke mye tid på å jakte på nye kunder. Mange mener det ikke er noe som heter “en fast kunde” eller “en lojal kunde”. Holder du ikke kundene varme, eller har du ikke tid til å ta deg av de, forsvinner de til konkurrenten din. Da taper du penger. Skjer dette for mye, er det kroken på døra. For å holde kontakten med kundene må du kommunisere med de på deres premisser. Et godt og skreddersydd CRM system som passer deres bedrift og strategi, samt deres målgruppe, er det som vil gjøre det lettere for deres bedrift, å kommunisere med dem.

Vi skreddersyr CRM systemet etter behovene deres, hvilke markeds- og kommunikasjonsstrategi dere har valgt, og hvilke funksjoner dere ønsker.

KONTAKT OSS

FIRMAINFORMASJON

  • STEG 1
  • STEG 2

Generelt

Har dere et CRM system fra før?

Hvis ja, hvilket?

www.nettadresse.no

Fyll ut firmainformasjon

E-postadresse

Firmanavn

Telefonnummer

Ved å krysse av her, godtar du at vi kontakter deg.

google-site-verification: googled443dbf839a611b5.html