Landingsside

LANDINGSSIDER

som øker salget

Ved å bruke landingsside kan det gi deg en fordel i forhold til dine konkurrenter ved at potensielle kundene lettere utfører det du ønsker at de skal gjøre på siden din. 

Hva er en landingsside?

En landingsside er en nettside som du bruker i tillegg til den vanlige nettsiden din, og som oppfordrer mer til en bestemt handling enn det nettsider gjør. Det kan være økt salg av et spesifikt produkt, eller det er påmelding til et arrangement. Fordelen med en landingsside er at den setter direkte fokus på det du ønsker å få oppmerksomhet på, og ikke alt som ligger rundt.

 

Landingsside vs nettside

På vanlige nettsider gir du kunden din muligheten til å lese det meste om det. I annonsering er det viktig at når du har fått oppmerksomheten til potensielle kunder via annonsen, at du tar vare på muligheten. I et kjøps øyeblikk har du ikke lang tid på deg for å fortelle kunden hvor han eller hun skal trykke for å bestille produktet eller sende inn en henvendelse.

En landingsside fører kunden din ned i en trakt som til slutt ender med at de gjør en bestemt handling.

landingsside

Er det lurt å bruke landingsside?

Man ser oftere og oftere at det kan være lurt å benytte seg av en landingsside i forbindelse med markedsføring av et eller flere produkter. Siden har som regel bare én funksjon, og det er konverteringer. Det vil si at dem skal oppfordre de som besøker siden til å utføre den handlingen du ønsker. For eksempel bestille befaring, melde deg på et seminar etc.

Fordelen med landingsside

I de aller fleste tilfeller så har en landingsside kun to utveier, enten å klikke på en link eller gå ut av siden. Når du viser en landingsside til besøkende skal de ikke ha en meny, linker i footer el.l. Det skal rett og slett ikke være noen distraherende elementer som gjør at den besøkende får flere alternativer å klikke på.
La oss si at du annonserer et spesielt produkt på Facebook. Da vil du oppnå mye bedre resultater om du oppretter landingsside og sender trafikken nettopp til denne siden. Sender du de kun til nettsiden, kan du oppleve at siden konverterer mindre. Dette er nettopp fordi kunden din kan bli fristet til å se på noe annet enn det formålet med annonsen er. Gir du kunden din for mange alternativer, ender de ofte opp med å ikke kjøpe noe som helst.

Facebook og landingssider

En Facebookside uten en landingsside er som en restaurant uten en vert. Facebooksiden og annonsen din fanger oppmerksomheten. En landingsside ønsker de besøkende velkomne, og setter scenen for videre samhandling med bedriften. Den guider dem derfor til du ender med å få et nytt salg, lead, eller bestilling.

 

Digital strategi med landingsside

I en digital strategi bør man først og fremst fokusere på å lage gode kampanjer. Kampanjer med et mål om at det skal øke salget. Konvertering og økt salg er det som er med å bidra til at bedriften din øker omsetning, og deretter når målene. For hver av tjenestene eller fokus produktene dine bør dere ha en landingsside. Statistikk sier at konverteringsprosenten øker til ca 25 % ved bruk av landingsside. Konvertering ved besøk til forsiden nettsiden din ligger normalt på ca 2-5%.

 

Facebook og landingsside

Bruk heller målrettet annonsering i for eksempel Facebook. Det er fordi du viser annonsen din til akkurat din målgruppe, og ikke alle andre. På denne måten får du besøk av potensielle kunder du er interessert i. Når disse besøker landingssiden. Disse sidene blir bygget som en trakt, der formålet er at de som besøker den sender inn et skjema i “bunnen av trakten”.

Les mer om

VÅRE ANDRE TJENESTER

Bruk sosiale medier til å nå ut til akkurat de menneskene som er i din målgruppe. Det er det samme om du har kun bedrifter som kunder. I disse bedriftene jobber det privatpersoner som bruker sosiale medier til daglig. Utnytt det!
Med Google Ads kan du betale for å ligge på førstesiden av Google og betale kun når noen klikker på annonsen din fordi de er interessert i det du selger. Bruken av landingsside til Google Ads øker muligheten til salg.
Bruk oss som din rådgiver. Du har dine egne oppgaver i bedriften for å sørge for at dine kunder får det de betaler for. Med vår kompetanse får du både tid og ro til å fokusere på dette, mens vi hjelper dere med å øke omsetningen.
google-site-verification: googled443dbf839a611b5.html